Kundservice

Här kan du hitta information kring leverans, betalning och andra vanliga frågor.

KUNDTJÄNST

Vi älskar feedback. Ring eller maila oss med frågor, kommentarer eller ge feedback. Vi återkommer alltid inom 24h på vardagar. Förutom på svenska så kan du, by the way, ställa frågor även på engelska.

Kontakta oss
Telefon: 070-7996850
Mail: hej@bymannerstrale.se

Vill du maila oss via ett formulär istället? Det hittar du här på sidan.

LEVERANS

Vi levererar alltid inom 3-5 arbetsdagar från det att du lagt din order. Till privatpersoner skickar vi med Posten (till ditt närmsta utlämningsställe) och till företag skickar vi med UPS direkt till den valda adressen. Vi erbjuder fri frakt på alla våra produkter!

BETALNINGSALTERNATIV OCH INFORMATION

Hos oss har du flera möjligheter till betalning via Klarna.

1. Kortbetalning: Visa, MasterCard, Diners & Amex. Beloppet dras direkt ifrån ditt kort.

2. Klarna faktura: En faktura skickas till dig via e-post och ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60kr plus eventuell dröjsmålsränta.

3. Klarna delbetalning: Du väljer varje månad hur mycket du vill betala på ditt belopp eller betalar ett fast belopp per månad. Du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång.

4. Direktbelaning via bank: Direktbetalning via din internetbank.

Säker betalning
Vi erbjuder säker kortbetalning i samarbete med Thawte SSL. Betalar du med kort så skickas du vidare till en säker sida med ett SSL certifikat från Thawte SSL. Där kan tryggt ange dina kortuppgifter och betala säkert. By Mannerstråle hanterar aldrig dina kortuppgifter.

ÖPPET KÖP OCH REKLAMATION

Öppet köp
Vi brinner för kundservice och strävar efter 100% nöjda kunder. Därför erbjuder vi 14 dagars öppet köp när du handlar hos oss, från dagen du hämtat ut din vara. Vid en retur betalar vi tillbaka hela ditt köpbelopp inom 14 dagar och returfrakten betalas av dig som kund. Återbetalningen kommer att göras med samma betalningsmetod som du använde när du gjorde din beställning.

Reklamation
Vi hoppas att du blir nöjd med dina varor. Skulle det vara så att varan är defekt när du får hem den, byter vi ut varan utan extra kostnad inom 14 dagar från att du hämtat ut tapeten. Kontrollera därför innan du börjar sätta upp din tapet att varan är felfri. Skicka ett mail till oss så löser vi det på bästa sätt. Skada som sker vid uppsättning kan vi tyvärr inte ersätta.

PRODUKTINFORMATION TAPET

Brandklassning
Våra tapeter är brandklassade enligt EN ISO 11925-2 vilket är europeisk standard för brandklassning av tapeter.

Tapetkvalitet
Våra tapeter trycks på papper av högsta kvalitet. Pappret är förstärkt av nylonfibrer vilket gör tapeten formstabil och limmet appliceras direkt på väggen.

Tänk på!
– Hur viktigt underarbetet är, en tapet med mycket vitt i bakgrunden är känslig mot färgskiftningar och ojämnheter på underlaget. Se därför till att göra ditt underarbete noggrant för bästa resultat!

– Alla skärmar visar färg på olika sätt. Det kan alltså bli en viss nyansskillnad på det du ser på skärmen och produkten du får levererad.

PRODUKTINFORMATION VÄGGDEKOR

Kvalitet
Vår självhäftande väggdekor tillverkas i Sverige och trycks på vinyl med en extra hållbar yta som skyddar produkten och gör den återanvändbar flera gånger. Återvinns som plast.

Tänk på!
– Vår väggdekor går att använda på målade väggar, målad tapet och tjockare papperstapet.

– Damma av väggen du ska sätta din wallsticker på innan du sätter upp den så håller den längre.

– Alla skärmar visar färg på olika sätt. Det kan alltså bli en viss nyansskillnad på det du ser på skärmen och produkten du får levererad.

Säg hej!

15 + 3 =